Bang! - karetní přestřelka

27. ledna 2017 v 21:26 |  Pro začínající
Jak už název vypovídá, půjde o karetní hru, aby to nebyli zatím jen deskové, které bych doporučil začínajícím hráčům :) Myslím si, že o ní mnozí minimálně slyšeli a věřím, že obrovská převaha lidí s ní přišli do styku i když kolem ní jen prošli v obchodě. Jde o hodně známou karetku, kterou bych nejen doporučil na herní začátky, ale myslím si, že i zkušení hráči si určitě rádi oddechnou u téhle záležitosti, hlavně, pokud se u stolu sejde větší počet lidí.

Základní hra je čistě karetní, pro 4 - 7 hráčů, kde se vložíme do role postav z divokého západu. Na začátku utkání si vybereme z přítomných postav, které jsou k dispozici. Je tu spousta známých lidí jen s mírně upravenými jmény a každý má svoji jedinečnou schopnost, která mu ve hře pomáhá, nebo škodí soupeřům. Po výběru postavy si vylosujeme z rolí, které jsou k dispozici podle toho, kolik se nás chystá hrát. Jedná se o role šerifa, pomocníka šerifa, bandity a odpadlíka. Tyhle role jsou až po vyřazení jednotlivých hráčů utajeny. Kromě šerifa. Od toho hra začíná a jeho úkolem je, aby přežil a vyřadil všechny bandity a odpadlíka. Na pomoc mu slouží jeho pomocník, o kterém šerif nemá ponětí, kdo z hráčů to může být. Úkolem banditů je zbavit se šerifa a odpadlík musí vydržet ve hře co nejdéle, aby byl nakonec posledním hráčem. Po rozdělení rolí se rozdají karty a hráči, jeden po druhém, ve svých tazích používají jednotlivě karty, aby oslabovali soupeře, podpořovali spojence a nebo... prostě blafovali :) Každá hra je jiná, každá hra je jinak dlouhá a rozhodně se nad touhle hrou dají zabít hodiny volného času.

Pro větší rozmanitost hry pak slouží spousta přídavných balíčků, kde každý přináší nové postavy, nové doplňky a karty, takže hra se hned tak neohraje. Některé z nich stojí za pořízení, při některých jsem si všiml, že jako nový doplněk zrovna nelahodí našemu gustu :(

Pro oblíbenost Bangu vycházejí stále nové modifikace. V roce 2013 vyšla kostková verze, která je sice rychlá, ale kde roli hraje i náhoda. Po pořízení a vyzkoušení se musím přiznat, že i když se mi hra poměrně líbí, původní karetní verzi mám určitě radši, ale zase někomu dalšímu mohou víc vyhovovat kostky, že ano. Tato kostková verze mi na druhou stranu přijde jednodušší, co se pravidel týče a je na ni spousta kladných názorů.
Asi nejnovější verzí na trhu je Bang! Duel z roku 2015. Ten je zase určený jen pro 2 hráče. Neměl jsem možnost jej vyzkoušet, ale názor známých je takový, že není vůbec špatný. Rozhodně se do budoucna chystám vyzkoušet a později o něm budu moct napsat třeba víc :)

Tahle karetní hra není vůbec špatná, rozhodně stojí za to si ji pořídit, rozšiřovat a pokud máte spoustu přátel, se kterými vymýšlíte, co si zahrát, nebál bych se Vám ji doporučit :) Jednotlivé hry se mohou hrát 10 minut, mohou se ale také protáhnout na několik desítek minut, což bude možná nudné pro ty, kteří budou momentálně vyřazení, ale myslím si, že tuhle hru by si měl vyzkoušet kdokoliv, kdo o "deskovky" bude mít zájem :)