Legendary: A Marvel Deck Building Game

26. března 2017 v 18:10 |  Legendary
Jak jen začít? Snad jen, že Vás právě budu seznamovat s jednou z her, která je na mém žebříčku společenských her na vyšších pozicích, né-li v nějaké té pomyslné TOP 3 :) Tou hrou je karetní, deckbuilderová hra LEGENDARY. Pod tímto názvem se nachází více verzí této karetky, ale u mě jako u fanouška Marvelovských superhrdinů je to jednoznačně a konkrétně Legendary: A Marvel Deck Building Game, abych uvedl kompletní název.

Hra Legendary s Marvelovskými hrdiny vznikla v roce 2012. O toto se postarala společnost Upper Deck Entertainment a hru si může užít 1 - 5 hráčů.

Jestliže jste fanoušky hrdinů, jako jsou Wolverine, Captain America, Spiderman a podobní klaďasové, rozhodně bych Vám doporučil sáhnout po této první Marvel verzi, stojíte proti jednomu z velkých známých padouchů a kde musíte ostatním padouchům, jako jeho nohsledům, zabránit v tom, aby se dostali pryč z města, u čehož musíte dávat pozor, aby jste nezkazili jeden z vybraných scénářů, který Vám bude při hře házet klacky pod nohy. Ale bez nějakého "poslání" by to přeci nebylo ono :)
Začínáte s kartami agentů S.H.I.E.L.D.u, díky nim si najímáte do svého balíčku hrdiny, kteří Vám budou nápomocni v boji se všemi, kteří se snaží dostat pryč z města a po boku svých spoluhráčů tvoříte balíčky, abyste společnými silami zastavili hlavního záporáka - tzv. Misterminda.

Je ale možné, že patříte více mezi fanoušky Lokiho, Magneta, Venoma a ostatních těchto marvelovským záporáků. Jestli ano, pak bych Vám jednoznačně doporučil Legendary Villains, po kterým jsem sáhnul jako po první možnosti já, jelikož superhrdiny si pořídil kamarád a já jsem si tu hru chtěl malinko ozvláštnit. Hra je ve všem (prakticky) stejná, jako předchozí verze. Jenom místo hrdinů hrajete za záporáky, snažíte se zmařit plány hrdinům v čele s tzv. Commanderem. Opět Vám hru určují pravidla nějakého scénáře, podle kterého se karty hrdinů snaží dostat až do doupěte záporáků. A tak, jak už tomu bylo u původního Legendary, i zde mají hráči co dělat, aby jim dokázali vzdorovat.

Namísto agentů S.H.I.E.L.D.u, zde mají hráči k dispozici jako první karty, agenty Hydry, díky kterým mohou začít rozšiřovat své balíčky o zástupy záporáků.

Je zde také možnost, že máte rádi jak hrdiny, tak záporáky, zkrátka celý marvelovský svět, rádi si pořizujete nové a nové hry a chtěli byste obě verze? Pak není vůbec žádný problém, protože Legendary jak s hrdiny, tak záporáky do sebe krásně zapadá, navíc vznikají nové a nové malé i větší přídavky, které do této hry lze plně zabudovat a proč si nevytvořit vlastní herní podmínky, kde půjdete s hrdiny zmařit plány jinému hrdinovi a naopak? :) V této hře se prakticky při tvorbě herních podmínek meze nekladou.

A jak se vlastně hraje tento pěknej kousek?
Na začátku hry si vyberou hráči konkrétního Commandera / Misterminda a určitý scénář (Scheme u hrdinů, Plot u Villainů). Vytvoří balíček pro tuto roli, kde se vyskytují jeho poskoci, kteří se Vám budou snažit zkazit celou hru a dále je doplněný o různé karty, které spouští efekty scénáře a Vašeho nepřítele.
Poté si hráči vyberou hrdiny a záporáky, které budou mít pro svoji hru. Smíchají je dohromady a vytvoří balíček, ze kterého se jim budou nabízet nové a nové možnosti o obohacení jejich balíčků. Nakonec doplní herní plochu (viz. obrázek výš) o zbylé karetní možnosti, které se jim při hře nabízejí, což se přesně dočtou v pravidlech, protože každá z těchto her má svoji herní plochu.
Nakonec každý hráč dostane tým S.H.I.E.L.D.ích nebo Hydřích agentů, kteří slouží pro boj s protivníky a pro nákup nových spojenců a hra může začít.

Na začátek si hráči rozloží k dispozici pět karet z balíčku svých spojenců, z těchto karet mohou pak "nakupovat" spojence pro svůj balíček.
Dále se střídají po jednotlivých kolech, kdy na začátku každého kola vyloží do města jednu kartu z balíčku jejich protivníků. Buď to bude konkrétní postava, která se jim bude snažit zhatit jejich plány, nebo nějaká karta, která ovlivní jejich vůdce, scénář, nebo jen neškodný kolemjdoucí, kterého Váš nepřídel zajme a na Vás bude to, abyste je dostali z jejich spárů.
Hráči mají k dispozici zahrát libovolný počet karet z jejich ruky a s jejich pomocí se snaží bojovat se situací ve městě, najímat si své spojence a porazit toho hlavního rivala, který hráče ohrožuje.
Nakonec je možné, že hráčům dojde některý z jejich z předkonstruovaných balíčků a v tu chvíli hra končí - špatně pro hráče. Nebo se pokazí scénář a i v tomhle případě hráči prohrávají. Poslední možností a tou je to, o co jde všem hráčům, několikrát porazit hlavního Commandera/Misterminda. Pakliže se jim to podaří, hráči vyhrávají hru. V poslední fázi si mohou spočítat vítězné body a určit konečného vítěze. Mnohdy je ale hra tak namáhavá a záludná, že jsou hráči rádi za to, že se jim vůbec podaří vyhrát :)

Takže.. pokud jste fanoušky deckbuilderových her, nebo pokud máte rádi superhrdiny, jednoznačně bych Vám Legendary doporučil. Pokud máte rádi oboje, snad není ani nad čím přemýšlet. K Legendary vychází stále nové a nové rozšiřovací sady, které nám ukazují stále nové a nové hrdiny, protivníky i scénáře a díky tomu je každá hra úplně jiná a vzniká spousta možností. U mě patří tento kousek mezi nejoblíbenější a proto se jí budu věnovat i v budoucích článcích, které budu věnovat rozšiřujícím sadám a novinkám :)

Pokud máte s Legendary zkušenosti, nebo se Vám hra zalíbí, či Vás bude něco ve spojením s touto nebo jinou hrou zajímat, budu rád za Vaše příspěvky :)

* Mrzí mě, že první článek, který jsem psal před pár dny nenávratně zmizel, protože si troufnu tvrdit, že jsem ho napsal mnohem lépe, než tento. Bohužel, stalo se a já plně doufám, že i tento se Vám bude líbit :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 lovah lovah | Web | 26. března 2017 v 18:24 | Reagovat

vypadá to zajímavě, ale já radši zůstávám u hry prší, ta nikdy nezklame. :)