King of Tokyo

23. července 2017 v 0:04 | Attanono |  Pro pokročilejší
Tak se mi naskytl volný a osamocený sobotní večer, tak jsem si za jedoucího seriálu v televizi rozhodl napsat něco nového. Tentokrát sáhnu po hře, kterou doma nemám, ale díky čajovnám, kde je k deskovkám přístup, jsem měl možnost ji mnohokrát vyzkoušet a jejíž koupi plánuji. Než se dostanu k hlavnímu tématu, zabrouzdám ještě malinko někam jinam :)

Včera večer jsem se dozvěděl o kamarádově zajímavé koupi, kdy si člověk na jednu stranu řekne, "sakra dobrá koupě", na druhou stranu bych to ale doplnil otázkou, "proč tedy tu hru tak pomlouvá?". Jedná se o hru Limes. Hra z roku 2014, kterou si před pár dny koupil v obchodě s levnými knihami za... celých 50 korun. Ve světě deskových her to zní jako vtip, protože ta nejlevnější, kterou doma mám je stále za cca 400 Kč. A to. co se týče velikosti i komponentů, jsou hry na podobné úrovni obtížnosti jako právě Limes. Koupě je to určitě úžasná, to né že ne, ale představil mi ji se slovy "Tuhle hru nesnáším". Když jsem vyzvídal, proč ji tedy kupoval a hlavně, co je příčinou jeho nenávisti, vysvětlil mi to opět slovy "50 korun", což jako odpověď stačilo jen napůl. Pokračoval ale s tím, že se jedná o takovou hru, kde hráči hrají se stejnými hromádkami destiček a stejným počtem postaviček a střídají se v tom, že tvoří svoji herní plochu. Největším problémem prý je to, že stačí, aby se vždy druhý hráč opičil přesně v tom, co dělá ten před ním a hra vždy vyjde jako remíza. V takovým případě tedy může opravdu snadno dojít k tomu, že si hráči hru poněkud neužijí :) Ovšem, pokud to někoho láká, proč to nezkusit... za tu cenu, že ano :)





Abych ale přešel k tématu, kterému jsem chtěl věnovat tento článek. Dovolte, abych Vám představil hru, která je z dílny toho, kdo přišel s možná nejslavnější sběratelskou karetní hrou Magic the Gathering - Richardem Garfieldem. Hra, díky které už nejen Godzilla ovládá Japonsko a jeho hlavní město. Představuji Vám hru King of Tokyo. V českém jazyce pod názvem Vládce Tokia. Krásná, jednoduchá hra pro 2 - 6 hráčů, s herní dobou okolo půl hodinky, takže něco pro ty, kteří nechtějí nad jednou hrou strávit večer :)


Hráči se ujímají role monster. Spíše neznámých, než známých (je už pár výjimek). Každé monstrum ve hře je ve formě postavy a desky pro každého hráče, která zaznamenává životy a body slávy. Tato monstra soupeří v tom, které z nich dobyje Tokio, znázorněné malou herní deskou a zároveň se snaží zahnat monstra nepřátel. K tomu využívají dalších komponent, které mají v průběhu celé hry k dispozíci - od žetonků znázorňujících energie, přes karty schopností až po (a ty jsou nejdůležitější) velké kostky, které mají speciální symboly.

Průběh hry spočívá v tom, že se hráči střídají v jednotlivých tazích. Každý hráč, popřípadě jeho příšera, začíná s 10 životy, žádným bodem slávy a obrovskou touhou dostat se do Tokia a ničit vše(chny), kdo se jí dostane do cesty. Ve svých tazích hráči hází šesti kostkami. Tyto šestistěnné kostky mají na svých stranách symboly 1, 2, 3, srdíčko, blesk a pracku. Během svého tahu mohou házet 3x - poprvé všemi kostkami a pak mají další dva hody k tomu, aby přehodili jednu, nebo více hozených kostek. Po všech třech hodech následuje jejich vyhodnocení.
Pokud se příšera nachází už v Tokiu a padne jí pracka, uštědří ránu všem ostatním příšerám okolo Tokia. Za každý blesk dostane žeton energie, které dál v kole uplatní při nákupu karet vlastností. A za každé tři kostky znázorňující 1, 2 nebo 3 dostane tolik bodů slávy (+ další body navíc za každou další kostku s daným číslem). Je-li ve městě, srdíčka na kostce nemají žádný vliv. Během toho se může nestvůra rozhodnout Tokio opustit a stáhnout se mimo město.
Pokud se ale příšera ve městě nenachází, pak vyhodnocené kostky mají v některých případech mírně změněné vlastnosti. V případě čísel a blesku se nic nemění, ale mimo město si příšery za pomoci srdíček léčí své ubrané životy a za každou pracku udělí zranění té, která právě okupuje město, na bázi čehož může protivník stáhnout svého drahouška a vtáhnout tam toho, kdo jej zranil.
Ze získaných bodů energie si hráč může pořizovat karty vylepšení, ať okamžitých, či permanentních, které dodávají příšeře jedinečné schopnosti. A i body slávy lze získávat jinak, než jen házením kostek. Pokud příšera vpadne do Tokia, získá okamžitě jeden bod slávy. Pokud v Tokiu začíná svůj tah, dostane body dva.

Jsou dvě možnosti, jak hru vyhrát. Podle popsaného průběhu hry určitě dává smysl, že body slávy se na tomto budou podílet. A je to pravda. První obludka, která dosáhne 20ti bodů slávy vyhrává. Jako druhá možnost pro vítezství je prostě a jednoduše porazit všechny ostatní monstra v okolí a snížit jejich životy na 0.

Pravídla, průběh hry a vše okolo je opravdu hodně jednoduchý :) Ve hře není žádná zvláštní věda, ale zábavu si při ní hráči užijí. Co lze ale Vládci Tokia vytknout? Velikost kostek. Pokud hráči hrají na stole, jejich dopady jsou opravdu hlučné. Asi to není ideální noční hra :) Jinak je to opravdu snadná a zábavná záležitost pro hráče jakéhokoliv věku :) Takže za mě, jako obvykle, palec nahoru, hru za celou dobu její existence upravili a vytvořili i pár doplňků. Dokonce vznikla i její větší verze s názvem King of New York, kterou nemohu posoudit, ale názor přátel byl ten, že je lepší jak původní King of Tokyo. Ať už je to pravda, či ne, není nad to si názor utvořit sami :)

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama